یکی از مشکلات ناوگان حمل بار و مسافر در سال های قبل مشکل بودن نصب تایر به علت استفاده از تیوب و فلاپ بود. علاوه بر این موضوع وزن مجموعه محور، رینگ های فولادی و تایرها نیز در مجموع سبب بالا رفتن وزن خودرو و کاهش ظرفیت حمل بار و مسافر می گردید.
در فصول تابستان به دلیل گرم شدن بیش از حد تایرهای بایاس قدیمی (و یا لاستیک های نخی قدیمی) تازه اول مشکلات رانندگان ناوگان حمل بار و مسافر بر می رسید، پنچری های زیاد، توقف های پی در پی برای خنک شدن تایرها، موضوع تحمل وزن کمتر تایرها، تحمل سرعت کمتر و از همه مهمتر مسائل ایمنی بوجود آمده همانند انواع جدایی های اجزای تایر، چسبندگی کم و طول خط ترمز زیاد و مصرف سوخت بالا عملا مانع بزرگی در افزایش بهره وری و راندمان حمل بار و مسافر فراهم نموده بود. در حوزه حمل مسافر نیز علاوه بر موارد فوق موضوع راحتی کم این تایرها نیز از دیگر مشکلات به حساب می آمد.
به منظور رفع این مشکلات نسل جدید تایرهای رادیال تمام سیمی برای استفاده در انواع وسایل حمل بار و مسافر و یا به طور کلی ناوگان تجاری وارد بازار گردید. ساختار رادیال و تمام سیمی این تایرها به همراه حذف تیوب، سبب بروز خواص زیر گردید:
- زمین چسبی مناسب تر و بهبود وضعیت ترمز
- استفاده از آمیزه های لاستیکی خنک تر، کاهش عیوب و افزایش زمان حرکت خودرو
- نرمتر شدن لاستیک ها و راحتی رانندگی بیشتر
- افزایش ظرفیت حمل بار خودرو به دلیل سبک تر شدن مجموعه محور و کم شدن تعداد تایرهای مورد نیاز
- کاهش مصرف سوخت
- فرمان پذیری بیشتر تایرها
- طول عمر بالاتر (دو برابر) و اقتصادی تر شدن فعالیت های مرتبط با حمل بار و مسافر
رینگ و لاستیک هراتی
نمایندگی انواع رینگهای آهنی و آلومینیومی
تماس بگیرید: 33556771-33556742
البته امروزه تایرهای رادیال تمام سیمی هم در اتوبوس ها و هم خودروهای کشنده مورد استفاده قرار گرفته و هم رفته رفته وارد خودروهای دیگری همانند کامیونت، مینی بوس و وانت بارها شده اند. البته می بایستی توجه داشته باشید که ساختار تایرهای رادیال تمام سیمی اتوبوسی (علی رغم یکسان بودن سایز) با تایرهای کشنده ها تفاوت داشته و هر تایر برای کاربرد خاص خود طراحی شده است.