از معرفی اولیه شرکت HRE در سال گذشته به عوان اولین سازنده رینگ به وسیله چاپ سهبعدی در جهان نمیگذرد.
این رینگ که ظاهری سهبعدی داشت، روی مکلارن P1 قرارگرفته بود و بسیاری را تعجبزده کرد. حال پس از موفقیت اولین رینگ، HRE بار دیگر رینگی ساختهشده با چاپ سهبعدی را معرفی کرده است. این رینگ با لایههای تودرتوی فلزی، از زاویههای متعدد و اشکال مختلف بهره میبرد و از لاستیکهای معمولی بسیاری از خودروهای سواری سبکتر است. این رینگ که از فیبرکربن و تیتانیوم ساخته شده، یکی از پیشرفتهترین رینگهای تولیدشده در تاریخ محسوب میشود و این امر با کمک مواد افزودنی میسر شده است. این دومین نسل از رینگهای HRE3D+ است و HRE تمامی تجارب و علم خود از ساخت اولین مدل در سال ۲۰۱۸ را در ساخت این رینگ به کار گرفته است.
HRE با کمک شرکت GE Additive، جدیدترین رینگ خود را با استفاده از دو فرایند پیشرفتهی ذوب فلز با استفاده از لیزر مستقیم (DMLM) و ماشینکاری EBM تولید کرده است. در فرایند DMLM، پودر تیتانیوم بهصورت لایهلایه با کیفیت بسیار بالایی ذوب میشود و ساختار کلی را شکل میدهد. در فرایند EBM که در ساخت اولین نسل از رینگهای سهبعدی HRE هم از آن استفادهشده بود، با استفاده از نقاط متمرکزی از الکترون مواد را ذوب میکند و با بهرهگیری از خلأ، ساختار مواد خام را شکل میدهد؛ اما این رینگها تنها بهوسیلهی فرایند ذوب تولید نمیشوند. مراحل مختلفی از حذف پودر باقیمانده، سختکاری و تمیزکاری لازم است تا رینگ بهکیفیت مطلوب موردنظر برسد. بهگفته HRE، مراحل پرداخت و بهبودسازی انجام گرفته روی رینگ نسل دوم HRE3D+، ضایعات تیتانیوم را از ۸۰ درصد به تنها ۵ درصد کاهش میدهد. رینگ جدید HRE از مدل قبلی سبکتر است. درحالیکه نسل اول رینگهای سهبعدی HRE با ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچ به ترتیب ۸ و ۹.۲ کیلوگرم وزن داشتند، نسل دوم رینگها در همان اندازه بهترتیب ۶.۴ و ۷.۶ کیلوگرم وزن دارند. رینگ نسل اول از ۶ قطعه و جدارهی فیبرکربنی ساخته شده بود، اما رینگ جدید بهبود یافته است و تنها از ۵ قطعه اصلی در قسمت میانی بهره میبرد که به جدارهی فیبرکربنی متصل هستند. بهمنظور معرفی رینگهای جدید، HRE محصول خود را روی یک فورد GT جذاب با رنگ بنفش قرار داده است تا جذابیتهای رینگ جدید آنها بهوضوح دیده شود.